Catching Fire

Tänkte berätta lite om filmen jag såg på bio i lördags, Catching Fire! För alla er som inte vet så är det andra delen i trilogin om hungerspelen, som handlar om Katniss som lever i Panem, som är som en slags fantasivärld/framtidsvärld. Hon blir i första filmen/boken uttagen att medverka i Hungerspelen, en tävling på liv och död mellan 24 ungdomar.

 

Jag har ju då läst alla böckerna, och älskar de verkligen, och var lite nervös att jag skulle bli besviken på andra filmen när den första var så himla bra. Men, jag blev allt annat än besviken, filmen var så grymt himla bra, de hade verkligen fått med allt viktigt och lite till. Det är klart att de skulle kunnat utveckla en del saker, men så känner man ju alltid om filmer där man läst boken innan. 
Handlingen är så sjukt bra, och de grymma skådespelarna för verkligen fram budskapet och känslan på ett bra sätt. Om ni inte har läst böckerna, läs dem och gå sedan och se filmen, det tror jag är bäst. Längtar redan efter nästa film, som tyvärr inte kommer förrän om ett helt år, och det är vara part 1 av den sista boken. Sedan får man vänta ett helt år till på nästa film. Åhhh längtar ihjäl mig!


Men i alla fall, gå och se filmen, ni kommer inte ångra er, var länge sedan jag såg en så grym film faktiskt! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0